Sunday, 6 January 2013

pure marine collagen


Assalamualaikum semua....
kali ni nak share tentang 
PURE MARINE COLLLAGEN aka RUMPAI LAUT aka KOLAGEN MENTAH aka IBU KOLAGEN...
al-kisahnya skrg kat tempat keje tgh femes mengamalkan makanan ni...
 x terkecualilah sy...
nak gak ngetest kan....
heheh...
so far soooo good la...
nah..
serba sikit tentang PURE MARINE COLLLAGEN aka RUMPAI LAUT aka KOLAGEN MENTAH aka IBU KOLAGEN.. (byk lg blog yg update tentang mende nih)

PURE MARINE COLLAGEN:
·  Nilai2 nutrisi kolagen ni 10x ganda lebih tinggi dari sirip ikan yu (satu mangkuk kecil RM 300) 
·  Khasiatnya sama dengan sarang burung layang2 (RM 400 hingga ribuan ringgit) 
·  24% kolagen ni bersamaan 2 keping sarang burung layang2 
·  Kalsium 37 yang lebih tinggi daripada hati ikan PH bernilai 7.6 
KHASIATNYA PULA:
  • Terkenal untuk kecantikan kulit dan ubat diet 100% semula jadi
  • Melancarkan kitaran darah
  • Mencantikan kulit agar lebih putih dan tegang
  • Melambatkan penuaan dan melangsingkan badan
  • Iodine yang terdapat di dalamnya mampu memperbaiki fungsi kelenjar thyroid sekaligus mencegah masalah Goitre iaitu kelenjar thyroid membengkak
  • membantu menurunkan kolestrol dalam tubuh 
  • Membantu merawat gastrik.
  • Bertindak sebagai Antikulat dan Antibakteria.
  • Membantu menurunkan tekanan darah tinggi.
  • Memberi tenaga dan menguatkan sistem tubuh.
  • Membantu menstabilkan kandungan gula dalam darah.
  • Membantu merawat penyakit gout.
  • Memberi tenaga dan menguatkan sistem tubuh.
  • Menguatkan tulang dan sendi.
  • Meningkatkan sel rawan dan otot.
  • Merawat penyakit gaut.
  • Mencegah kanser
  • Merawat Anemia.
  • Menyerap lebihan garam dalam tubuh(lumpuh).
  • Melicin dan menegangkan kulit serta payu dara (anti penuaan)
  • Memulihara sel-sel kulit mati (jerawat)
  • Menpercepatkan penyembuhan luka
  • Menstabilkan kandungan gula dalam darah(kencing manis)
  • Membersihkan tubuh dari reaksi radikal bebas
  • Memberi Kekenyangan(diet).
  • Melancarkan sistem metabolisme
  • Memulihara usus kecil (sembelit)

CARA PENYEDIAAN:

  • Basuh kolagen mentah, ramas2 seperti basuh beras 5-6 kali 
  • Rendam kolagen mentah yang telah dibasuh semalaman 
  • Buang air rendaman tadi dan basuh sekali lagi 5-6 kali; toskan 
  • Campur dengan 2.5 liter air kosong ke dalam periuk untuk direbus 
  • Masak dengan api yang perlahan dalam 30-45 minit. Kacau sehingga hancur. Boleh juga dicampurkan dengan gula batu atau ginseng * tp kalo nak buat masker jgn campo apa2 lah..
  • Biarkan ia sejuk sebelum diletakkan ke dalam bekas dan disimpan dalam peti ais 

CARA MAKAN:

  • Waktu terbaik ambil semasa perut kosong (selepas bangun tidur – sebelum sarapan & sebelum masuk tidur) 
  • Ambil 3 sudu besar dan masukkan ke dalam gelas - lebih elok dimakan begitu saja tp ada rasa laut sikit…kalo nak campo dlm air pon boleh ala2 nata de coco gitu..mcm jelly 
  • Sebelum mkn  tu baca Bismillah & Selawat =) 
  • Jika masak kolagen tanpa mencampurkan dengan gula batu atau ginseng, boleh juga dijadikan sebagai masker 
  • Satu bekas tu boleh makan untuk 4 minggu..collagen ni tahan lama sebab ianya anti bakteria.

SIAPA YG BOLEH MAKAN COLLAGEN NI ?

  • Org yang nak cantik & sihat semestinya..hehe..
  • ibu mengandung - kulit baby jadi cantik (untuk kandungan 4 bulan keatas shj) 
  • ibu rasa bertenaga & tak mudah letih
  • ibu menyusu pun boleh juga.collagen ni tinggi mineral
  • kanak-kanak yang berumur 2 tahun ke atas
  • wanita selepas bersalin tidak digalakkan makan rumpai laut hingga selepas 2 bulan bersalin,anda boleh consume semula..
SUMBER :http://wansu1975.blogspot.com/2012/10/100-pure-marine-collagen-100-ibu.html



No comments:

Post a Comment