Friday 20 April 2012

POSITIF !!!

" SENTIASA BERFIKIRAN POSITIF...

TGK KELILING KITA DGN PANDANGAN POSITIF...

BERSANGKA BAIK DGN QADAR TUHAN...

KERANA IA ADALAH SATU PENYEJUK JIWA... "

pertama kali dkabarkan.. "ko kne pindah.." (kak rahmah) d makmal 1 SDARY...
rasa sgt terkejut.... kebetulan tgh pnp 4 cerdas...
try buat 'it's ok.. nothing to worry...'
tp ble tgk muka bdk2... terus sebak... hidung memerah.. tanda 'hujan' nak turun...
students of course pelik.. nape cikgu dia ni ???
"saya kene pindah..."
students respon mcm2.... yg nangis pun ada....
" jgn la nangis.. sy nak ngaja ni.. hihi" 
tp cikgu dia ni pun msh meleleh... 
slps 3 minit.. pnp on smula.. like nothing happen just now...

then...
bermulalah episod 'mungkin sy di sini hanya seminggu sj lg...
tunggu surat je ni...'

dlm masa seminggu 2...
tak sangka...
ramai org yg sayangkan diri ini..
beberapa kakak menangis masa tanya tentang isu pindah ni...

mereka buat sy sgt terharu...
rasa2nya.. pepatah 
"kawan ketawa mudah dicari, kawan bersedih sukar dicari"..
blh ditukar kpd
"kawan menangis senang dicari, kawan berduka banyak sekali..."
TERIMA KASIH SEMUA...

dlm masa menunggu surat..
mcm2 persoalan timbul dlm otak ni..
'kenapa aku?'
'markah prestasi aku rendah ke?'
'pengetua x suka aku ke?'
bila tanya pk1(pn hjh madiah)...
 "markah saya rendah ke puan??"
beliau menidakkan...

sbenarnya, saya diberitahu perpindahan ni sume atas tiket yg positif....
(x perlu la sy btau apa sebabnya.. malu nak angkat bakul sendiri huhu)

tp

otak ni susah btl nak terima n set positif..






No comments:

Post a Comment