Friday 20 April 2012

SAYA ISTERI...SAYA IBU...

Sebagai isteri dan ibu yang berkerjaya...
saya sering meletakkan keperluan suami dan anak sebagai perkara utama...

Tapi..
 keperluan peribadi juga sangat penting untuk kesihatan kita kan... 

Keperluan peribadi yang saya maksudkan..
macam..
rehat yang mencukupi, bersenam dan masa untuk melakukan hobi saya... 
Ketiga-tiga perkara ini akan mengelakkan stres dalam hidup saya sehari-hari..
saya bukan  “superwoman” yang boleh melakukan semua perkara...

so..
cmana???

saya tegas mengatakan TIDAK pada perkara-perkara remeh yang boleh mencuri masa santai saya... 

masa santai saya... 

1..   saya nak rehat.. walaupun sekejap..spy blh sambung keje2 yg sentiasa banyak n non-stop..

2..   nak membelai diri... d saloon biasanya... spy hilang sume stress.. blh beri 'senyuman sihat' kpd ramai orang

3..   nak bersenam.. ni yg paling jarang dpt buat skrg huhu... kadang2 je p main badminton ngn hb.. stepper yg hb hadiahkan lpas bersalin pun jarang digunakan skrg... kalo guna pun sambil mendukung si kecik.. huhu




No comments:

Post a Comment